Emulatoren Collection für die Switch (RetroArch u.a.)

  • Ich hab das getestet, geht mit der inoffiziellen Lakka Version.


    Das Spiel läuft zwar flüssig aber zu langsam.


    Möglicherweise kann man in den Einstellungen was drehen, aber ich erwarte keinen GameCube für unterwegs


    [Tutorial] Lakka das Multi-Emulationstool OS auf die standard Partition installieren

  • RetroArch wurde auf Version 1.8.9 aktualisiert!


    Changelog und Download siehe Titel:)

  • Es gibt m.W. nur ein Homebrew-Tool (abgesehen von den Support-Payloads), das nicht über den TV Modus betrieben werden kann, und das ist "ChoiDujourNX":)

  • Der Entwickler RSDuck hat einen Fork von melonDS veröffentlicht, der die folgenden Änderungen mit sich bringt:


    • don't render 3d again without a GX flush
    • speedup in 30 FPS games


    https://github.com/RSDuck/melonDS/releases

  • mGBA wurde auf Version 0.8.3 aktualisiert!


    Changelog:


    A new release of mGBA, version 0.8.3, is available. This version is a bugfix release, which contains many stability and accuracy fixes. Notably, an issue leading to stuttered rendering and eventually a crash, mostly on AMD GPUs, has been fixed. However, there is an outstanding bug in all 0.8 versions that causes flickering in Advance Wars games. This can be worked around by using a dump of the official BIOS, or using 0.7.3 until it is fixed. An extensive list of changes follows after the cut.

    Emulation fixes:

    • ARM: Fix LDM^ writeback to user-mode register
    • ARM: Fix LDM^ {pc} differences (fixes #1698)
    • ARM: Fix edge case with Thumb SBC flags (fixes #1818)
    • GB MBC: Fix MBC1 RAM enable bit selection
    • GB MBC: Fix MBC2 bit selection
    • GB Memory: Fix OAM DMA from top 8 kB
    • GB Video: Always initialize palette
    • GBA Savedata: Fix potential corruption when loading a 1Mbit flash save
    • GBA Video: Fix invalid read in mode 4 mosaic
    • GBA Video: Fix color of disabled screen
    • SM83: Fix flags on little endian PowerPC

    Other fixes:

    • 3DS: Fix garbage on borders of scaled screens
    • All: Correct format strings for some numbers on Windows (fixes #1794)
    • All: Correct more format strings on Windows (fixes #1817)
    • ARM: Fix decoder detection of branches with ALU and LDR instrctions
    • CMake: Fix build with libzip 1.7
    • CMake: Add missing dllexports.h file to dev installation
    • GB Core: Fix extracting SRAM when none is present
    • GBA: Fix leak if attempting to load BIOS multiple times
    • GBA Memory: Fix instability on Wii when using AGBPrint
    • GBA Savedata: Fix extracting save when not yet configured in-game
    • Qt: Fix file handle leak on opening an invalid ROM
    • Qt: Fix Italian RTC translation (fixes #1798)
    • Qt: Add missing option for Wisdom Tree in overrides list
    • Qt: Fix stability regression on AMD drivers (fixes #1791)
    • Util: Fix crash if PNG header fails to write
    • Vita: Fix flickering when using frameskip (fixes #1822)
    • Wii: Fix pixelated filtering on interframe blending (fixes #1830)

    Misc:

    • FFmpeg: Use range coder for FFV1 to reduce output size
    • Qt: Add per-page scrolling to memory view (fixes #1795)
    • Qt: Add setting to display ROM filename in title (closes #1784)
  • RetroArch wurde auf Version 1.9.0 aktualisiert!


    Changelog und Download siehe Titel:)

  • RetroArch muss immer im High Memory Modus ausgeführt werden. Entweder per Titel-Override (NSP-Injektion) oder über den HB-Menü Forwarder, der dem AtmoXL Paket beiliegt und grundsätzlich installiert sein sollte. Es kann auch vorkommen, dass ein angeblich stabiler RetroArch Build nicht ordnungsgemäß läuft und verbuggt ist. Sollte das der Fall sein, versuche es mit einen der letzten Nightly Builds, oder gehe andernfalls wieder auf die letzte, für dich funktionierende Version zurück.

  • Hat einer von euch den Reicast Emulator schonmal zum laufen gebracht ?

    Hab alles nach Muxis Beschreibung eingerichtet ...wenn ich nun den Emulator starte um in den Settings den Pfad zum reicast-ordner anzugeben, reagiert der Emu auf keine meiner Eingaben :( weder Tasten noch Touch ...


    Hat sich erledigt lag an mir ... aber die Navigation im Reicast ist ja mehr als bescheiden :thumbdown:

  • mGBA wurde auf Version 0.8.4 aktualisiert!


    Changelog:


    Emulation fixes:

    • GB Audio: Fix initial sweep state
    • GB Audio: Fix deserializing audio channels 2 and 3
    • GB Audio: Fix deserializing while audio was disabled (fixes #1305)
    • GB Video: Fix drawing background when window is force-disabled by frontend
    • GB, GBA Video: Copy disable flags when drawing scanlines in proxy when not blocking
    • GBA Audio: Fix deserializing SOUNDCNT_L
    • GBA Audio: Fix stereo in XQ audio
    • GBA Audio: Fix volume/mute in XQ audio (fixes #1864)
    • GBA Hardware: Fix GB Player detection on big endian platforms
    • GBA Video: Invalidate map cache when modifying BGCNT (fixes #1846)
    • GBA Video: Don’t draw sprites using unmapped VRAM in GL renderer (fixes #1865)
    • GBA Video: Fix rare regression blending semitransparent sprites (fixes #1876)
    • GBA Video: Do not affect OBJ pixel priority when writing OBJWIN (fixes #1890)
    • GBA Video: Fix deferred blending when OBJWIN matches window (fixes #1905)
    • GBA Video: Fix mode 4 transparency in OpenGL (fixes #1907)

    Other fixes:

    • 3DS: Redo video sync to be more precise
    • 3DS: Fix crash with libctru 2.0 when exiting
    • ARM Decoder: Fix decoding pre-indexed writeback instructions (fixes #1915)
    • Core: Fix reported ROM size when a fixed buffer size is used
    • Core: Fix memory leak loading ELF files
    • GBA: Disable more checks when loading GS save with checks disabled (fixes #1851)
    • GBA: Fix endianness issues in renderer proxy
    • GBA Core: Fix memory leak when loading symbols
    • GBA Serialize: Ensure program counter is aligned when loading
    • Qt: Add dummy English translation file (fixes #1469)
    • Qt: Fix Battle Chip view not displaying chips on some DPI settings
    • Qt: Fix camera image being upside-down sometimes (fixes #829 again)
    • Qt: Fix drawing on macOS break when using OpenGL (fixes #1899)
    • Qt: Fix stride changing when toggling SGB borders (fixes #1898)
    • Qt: Fix aliasing on background logo (fixes #1886)
    • mGUI: Fix closing down a game if an exit is signalled
    • mGUI: Fix cycling through config setting states with accept button
    • mVL: Fix injecting accidentally draining non-injection buffer
    • VFS: Fix directory node listing on some filesystems

    Misc:

    • GBA Video: Improve speed of window texture generation on AMD
    • Vita: Clear both buffers when loading a game

Jetzt mitmachen!

Sie haben noch kein Benutzerkonto auf unserer Seite? Registrieren Sie sich kostenlos und nehmen Sie an unserer Community teil!