3.80 M33

  • Requeriments:


    - Installation requires a PSP with 3.52 M33-3 or higher. In the future installation using
    panddra battery will be released.



    Instructions:


    - Copy the UPDATE folder into /PSP/GAME/
    - Get the 3.80 sony update from somewhere, and put it in same folder, with name "380.PBP".
    - Run it, the update will be done by Sony updater. At the end when you are asked to reboot the
    PSP pressing X or O, do it.



    Changes:


    - HEN core: user mode can load now signchecked files from flash.
    - recovery: flash1 format will create flash1 directories after format.
    This could fix some flash1 issues with the previous versions.
    - Network update from dark-alex.org page. By default is enabled.
    You can turn it off in recovery (when off, network update will download sony updates as usual).
    - Nids resolver for various kernel libraries.



    Comments:


    In 3.80 sony has changed (again) kernel nids. The nids resolver will resolve a lot of nids from firmwares 1.50-3.60
    (traditional nids) to the ones of 3.80 kernel.
    In general, 3.71 nids will NOT be resolved to 3.80 ones. However, to compatibilize 3.80 M33 with prx's programmed for 3.71,
    a few very 3.71 nids that were found in some 3.71 plugins will be resolved too.
    More info about what is resolved in nidsresolver_status.txt.


    Thanks to the combination of the nids resolver and the user libraries possibility in kernel mode added back in 3.71 M33-3,
    some programs that stopped working in 3.30 M33 may work again now. One of them is PimpStreamer 0.90.


    Finally, popsloader plugin from 3.71 will not work in 3.80 M33 due to its system dependancy. A new one will be rewritten for 3.80 M33.




    Zum Eintrag in der Datenbank

  • Hallo,kann man auch mit einem originalen 32 MB Sony duo Stick das Update durchführen von 3.71m33-4 auf 3.80m33 da die Daten komplett auf den Stick passen???


    Gruß An Alle :fitalia: :fbrd:

  • :lachende:für die schnelle Antwort.Da wäre noch etwas,habe in einem anderen Board gelesen das es mit vielen Sticks egal ob Sony oder Sandisk zu Problemen
    führen wird mit der neuen 3.80m33 Version.Könnte das jemand bestätigen,traue mich garnicht upzudaten... :lachende:

  • Zitat

    Original von Cifer
    Wer sowas schreibt, hat vermutlich einen gefakten Stick benutzt. :)


    Ansonsten kann ich Dir wirklich nur ans Herz lesen, eine Pandora zu erstellen.
    Somit bist Du immer auf der sicheren Seite.


    Eine Pandora habe ich mir zum Glück schon erstellt direkt auf 3.71m33 funktioniert auch bestens.Nochmal auf den Stick 32 MB original Sony zurückzukommen,kann man damit auch updaten und 150 Addon 3.80m33 installieren wenn die Daten auf den Stick passen?

  • Zitat

    Original von Cifer
    Beides bekommst Du nicht auf einen Stick, aber mit 2 Arbeitsschritten sollte es möglich sein.


    Sorry habe mich falsch ausgedrückt,klar mit den 2 Arbeitsschritten.Trotzdem
    vielen Dank für deine Hilfe und schnelle Antworten.


    Gruß Scorpion-13 :gut: :lachende:

Jetzt mitmachen!

Sie haben noch kein Benutzerkonto auf unserer Seite? Registrieren Sie sich kostenlos und nehmen Sie an unserer Community teil!