JKSV - Savedata-Manager für die Nintendo Switch

• [Switch]

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• JKSV - Savedata-Manager für die Nintendo Switch

JKSV - Savedata-Manager für die Nintendo Switch

Features
      • Daten sichern und wiederherstellen.
      • Dazu gehört die Möglichkeit, von / an einen beliebigen Speicherort auf SD ein Backup zu erstellen und wiederherzustellen, indem du auf Minus drückst und den erweiterten Modus verwendest.
      • Dump-System Daten speichern
      • Durch gleichzeitiges Drücken aller vier Schultertasten werden die zuvor nicht aufgeführten Systemspeicherungen erneut gescannt.
      • Das Ablegen dieser Daten ist erlaubt, das Zurückschreiben jedoch nicht.
      • Öffnen und erkunde die Speicherpartitionen über das Menü "Extras"
      • BIS Storage wird in einem einfachen Dateibrowser geöffnet. Die Auflistung der Partition befindet sich auf der linken Seite. Deine SD ist auf der rechten Seite.
      • Nur das Kopieren in SD- und Dateieigenschaften funktioniert auf BIS-Partitionen. Das Schreiben und Löschen ist vorerst deaktiviert.

Verschiedene Extras:
      • NAND-Dumping
      • Heruntergeladene Firmware-Updates können von NAND entfernt werden.
      • Prozesse durch ID beenden Damit können Sie normalerweise ungeöffnete Systemarchive sichern.
      • Mounten nach System Save ID. Wird normalerweise verwendet, wenn der beendete Prozess dazu führt, dass JKSV keine Titel erneut durchsuchen kann, ohne dass die Switch abstürzt.
      Erhältlich als NRO und NSP Version

Changelog

01/08/2019
      • New Icon thanks to @igniscitrinus
      • NSP Build
      • Extras menu is now accessible by pressing minus instead of button combo
        • Extra option added to delete downloaded update data and reboot console
        • Terminate Processes by titleID - For advanced users to explore normally unopenable system save data archives
      • Layout has been updated to resemble official Switch menus better
      • Graphics file updated for new libnx
      • Added function to count directory sub dirs, files, and total size. Usable by selecting properties in Adv Mode on a directory.
      • Switch Software Keyboard and dictionary support.

09/15/2018
      This release adds:
      • Bis storage exploration via Adv. Mode. Pressing ZL, ZR, and Y will activate this and take you to a different menu. All of the standard Adv. Mode options work here, but copying back to bis storage is disabled.
      • NAND Backup. I added this to experiment with FsStorage and stress test some things with larger files a week or two ago. I wouldn't use it as your only way to backup you NAND, but it is there.
      This is a relatively short list, but I am going to be busy and am not sure when I'll get around to OpenGL or another release.

08/26/2018 Pre-release

This is probably going to be the last Pre-release/beta release. This includes:

• Rewritten, more stable text-wrapping
      • Every system font is now loaded
      • Adds title blacklisting. Pressing X in the title select will add the selected title to a list that prevents it from being shown. This is located at 'sd:/JKSV/blacklist.txt'
      • File size is now displayed inside the progress bar
      • Other small tweaks

08/05/2018 Prerelease

This pre-release update:
      • Should fix games with non-ASCII titles. They will now default to their title ID.
      • Tweaks some things related to strings.
      • Adds back the 3DS shortcut of holding L or R while selecting new to just auto name the backup
      • Titles are now sorted a bit better by using UTF8
      • The input guide in the bottom right corner can now be used as button presses for touch controls. I still don't consider touch controls 100% complete
      • Various UI tweaks and changes

07/21/2018

Touch controls are still incomplete, but this is completely usable with standard controls. This prerelease uses the newer UI style and can be switched to the older one on the user select screen by pressing X.

6-25-2018

JKSV still needs some work, but I've decided to add another pre-release since there has been a lot of progress and bug fixes:
      1. Text wrapping has been more-or-less fixed. Though, some minor bugs may remain
      2. The keyboard still needs to be improved a bit. It can be controlled using the touchscreen or controller.
        • Left Stick caps letters
        • Y is backspace
        • X is space
        • Plus is confirm
      3. I have added "Adv. Mode", or a more advanced option to the folder menu. Pressing Minus will open a mini file explorer with the selected game's data on the left and your SD on the right.
        • A selects a folder an opens it
        • B goes back up a directory
        • X opens a small menu of options to move files between devices. The device currently selected is written at the top of this menu.
        • ZL and ZR change which menu is currently being controlled.
      4. I have moved the 'JKSV' folder from root to the switch folder and named it '.JKSV'. This is to prevent clutter and hide it from the hbmenu.
      Unfortunately, until I get my usual testers in on this, I will probably not feel confident enough to make a non pre-release. That's just how I am.

6/15/2018-beta

Early release. Usable, but:
      1. Text wrapping is broken
      2. No cache currently - Still planning how this will work.
      3. Keyboard still needs work.
      You're using this at your own risk. I have personally had zero issues, but I can't possibly guarantee that will be true for all.

kei-gu
      Ryū Hayabusa

The post was edited 5 times, last by BiBo1994 ().

• Neues Update 01/08/2019

• New Icon thanks to @igniscitrinus
      • NSP Build
      • Extras menu is now accessible by pressing minus instead of button combo
        • Extra option added to delete downloaded update data and reboot console
        • Terminate Processes by titleID - For advanced users to explore normally unopenable system save data archives
      • Layout has been updated to resemble official Switch menus better
      • Graphics file updated for new libnx
      • Added function to count directory sub dirs, files, and total size. Usable by selecting properties in Adv Mode on a directory.
      • Switch Software Keyboard and dictionary support.
      Gruß
      Muxi

• Guten Abend,

Ich habe ein Problem:) und zwar habe ich eine Nintendo Account Verlinkung mit dem Tool kefir gemacht, soweit hat alles geklappt. Mit drm Tool JKSV habe ich vorher meine Speicherstände gesichert (dump all) jetzt zum Problem, ich kann meine Spielstände aus irgendeinem Grund nicht wieder herstellen. Gibt es noch etwas was ich übersehen haben könnte? Gibt es ein Tool zum Speicherstände testen?
    • Man muss das spiel einmal gestarte haben, so das sav datein erstellt worden, dann per savemanager wiederherstellen.
      Online Cheater gehören Gebannt!

Ich hab eine Lese/Rechtschreibschwäche! und kann nur Minimal English. :( Kein Support per PN
    • Guten Morgen, @Conan179 das weiß ich und habe ich auch so gemacht, sonst wird einen das Game ja auch nicht zur Wiederherstellung der saves angezeigt. Zur Info noch, ich nutzte den Emunand vom SxOS auf 8.1 und bin im Ofw auf 4.01 . Gibt es eine Möglichkeit raus zu bekommen ob die saves richtig angelegt worden sind? Nicht daß es da zu einem Fehler gekommen beim sichern gekommen ist.

Ich habe noch eine Frage bzw. Idee.
      Gibt es die Möglichkeit mit JKVS erstellte Saves mit Checkpoint wiederherzustellen? Habe nämlich noch alte Saves die ich mal in Checkpoint gesichert habe und konnte diese ohne Probleme wiederherstellen

The post was edited 1 time, last by muli_master ().