NomNom - Ein No Man's Sky Savegame Editor! Für PC, PS4 Save- Mounter/Wizard, XBOX, (PS5)


  • Jo danke schon mitbekommen. :) PS4 Saves gehen aber noch nicht, schade. Dürfte doch das gleiche sein.


  • PS4 Saves gehen aber noch nicht, schade. Dürfte doch das gleiche sein.

    Ja, aber es muss zuerst noch der Savewizard angepasst werden, hoffen wir ...

  • Savewizard hat das Update nun drinne. :)

    Supi! :) Habs ihm mal mitgeteilt... ;)

  • SkyliFans Kannst du mir ein neues Savewizard Savegame von dir senden? Ich kann es dann an zencq weiterleiten für die Analyse... Scheint nicht gleich Steam Save zu sein. Ich werde auch noch eins auslesen auf der PS5(PS4Version) um es ihm zu senden... Danke schonmal! :)

  • SkyliFans Danke erstmal! Muss mir das ganze mal genauer zu Hause ansehen... Ich konnte noch nicht testen da ich leider auf der PS5 Version weiterspielte und jetzt 40h weiter bin. Aber zum testen kann ich ja die PS5 PS4 Version verwenden... Verstehe nicht ganz (PlayerState4), meinst du Save Slot 4? Das sagt mir irgendwie nix...

  • SkyliFans OK... Hab einfach nur den Haken bei NMS gesetzt, habs aber gesehen... Muss auf die Linien mit dem Stift klicken neben dem save... Also ich habe nun die memory.dat (Scheint das alte Save zu sein) und diese savedataXX.hg (Scheinen die neuen zu sein). Das erste was du mir gesendet hast ist ein USB Backup von dir, nicht von Savewizard. Die zweite Datei schon... Kannst du alle ausgelesenen Dateien von Savewizard senden? Wäre sicher am besten fürs analysieren...

  • Danke dir, habs ihm gesendet... :)

  • nur so kann es evtl. mit dem Update besser voran kommen.

    Er kann mit den Savedaten was anfangen und es hat sich nicht viel geändert. Aber: Es müssten alle Daten extrahiert werden z.B. savedata00.hg die die Settings und andere wichtige Crosssavedaten enthalten. Ob es noch eine 01.hg geben sollte weiss ich noch nicht, warte noch auf Antwort... Könntest du bitte das an das Savewizard Team weiterleiten? Ob sie das extrahieren dieser Dateien ermöglichen könnten?

  • Supi danke dir! :) Hoffen wir!!! Ja, stimmt hab auch kein 01 im USB Backup...

  • 3.6.0.19-alpha.19 Pre-release


    This one is also mostly for compatibility with the new save streaming system! But this time finally for PlayStation!

    There are also some fixes for expedition saves and the Microsoft platform.

    Notable changes in this pre-release:

    • Compatibility with the new save format on PlayStation.

    Notes about this pre-release:

    • For PlayStation you currently you have to delete or temporarily move/rename the old memory.dat if you want to use the new format, otherwise the old file will be loaded. This will change in the future and the new format be used first if present.

    Full changelog here.


    Erste Seite angepasst... :)

  • 3.7.0.23-alpha.23 Pre-release


    This release brings you settlement editing.

    Now that everything is working, the most important areas to edit are covered, I take the time to start a technical maintenance. Including better documentation for future code publishing, upgrade to .NET 6, improving UI and stability, and getting (a huge step closer) to beta in general. Due to the scale of this, the next real release might take a bit longer again.

    Depending on how long it takes me and Hello Games to release the next update, this may or may not interfere with covering potential new stuff. Database and mapping updates, and critical fixes will be pushed nonetheless if necessary.


    Notable changes in this pre-release:

    • Added new Settlement tab to edit them.
    • New save format for PlayStation is loaded first now and old memory.dat only if no new is available.


    Weiterer Changelog v20 - 22


    Notable changes in this pre-release:

    • Added new Expedition tab to edit its progress.
    • Moved learning words to Milestones tab.
    • Fixed issues regarding words, handling current expeditions, and processing the meta file (#63 #68).

    Notes about this pre-release:

    • For PlayStation you currently you have to delete or temporarily move/rename the old memory.dat if you want to use the new format, otherwise the old file will be loaded. This will change in the future and the new format be used first if present.

    This is mostly a bugfix release for those using the Microsoft platform.


    Notable changes in this pre-release:

    • Fixed exception in get_IsAccountUnlocked
    • Fixed some issues (with the Microsoft platform)
    • Changed some namings (to avoid confusion)

    Notes about this pre-release:

    • For PlayStation you currently you have to delete or temporarily move/rename the old memory.dat if you want to use the new format, otherwise the old file will be loaded. This will change in the future and the new format be used first if present.

    Finally, the long-awaited release for the knowledge tab and cross-save rewards! You'll also find some basic editing features for companions, among other things.


    Notable changes in this pre-release:

    • Updated mapping and database to game version 3.74.
    • Fixed knowledge tab incl. some new information and features.
    • Change the game mode of a slot.
    • Added editing for cross-save rewards, and companions.

    Notes about this pre-release:

    • For PlayStation you currently you have to delete or temporarily move/rename the old memory.dat if you want to use the new format, otherwise the old file will be loaded. This will change in the future and the new format be used first if present.


    Erste Seite angepasst... :)

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