Emulatoren Collection für die Switch (RetroArch u.a.)

  • Danke. Leider habe ich mich zu früh gefreut und der Emulator/Spiele „ruckeln“ leider.

    Das Menü und das Intro des Spiels laufen flüssig (4-6 ms). Sobald das Hauptspiel beginnt, sind es 40ms und die Musik/Steuerung ruckeln wie bei anderen Emulatoren auf der Switch bekannt. Kann man bei Melon DS vielleicht etwas interessantes einstellen, damit alles flüssig läuft?

    Hast du deine switch auch übertaktet?

    Ohne wird's nicht anständig laufen.

  • In den Optionen muss JIT aktiviert werden.


    Danke. Leider habe ich mich zu früh gefreut und der Emulator/Spiele „ruckeln“ leider.

    Das Menü und das Intro des Spiels laufen flüssig (4-6 ms). Sobald das Hauptspiel beginnt, sind es 40ms und die Musik/Steuerung ruckeln wie bei anderen Emulatoren auf der Switch bekannt. Kann man bei Melon DS vielleicht etwas interessantes einstellen, damit alles flüssig läuft?

  • mGBA wurde auf Version 0.9.3 aktualisiert!


    Changelog:


    Emulation fixes:

    - GB I/O: Fix incrementing SGB controller when P14 is low (fixes mgba.io/i/2202)

    - GB Memory: Add cursory cartridge open bus emulation (fixes mgba.io/i/2032)

    - GB Video: Render SGB border when unmasking with ATTR/PAL_SET (fixes mgba.io/i/2261)

    - GBA SIO: Fix SI value for unattached MULTI mode

    - GBA Video: Fix backdrop color if DISPCNT is first set to 0 (fixes mgba.io/i/2260)

    - GBA Video: Don't iterate affine backgrounds when disabled

    - GBA Video: Delay enabling backgrounds in bitmap modes (fixes mgba.io/i/1668)

    Other fixes:

    - ARM Decoder: Fix decoding of lsl r0 (fixes mgba.io/i/2349)

    - FFmpeg: Don't attempt to use YUV 4:2:0 for lossless videos (fixes mgba.io/i/2084)

    - GB Video: Fix memory leak when reseting SGB games

    - GBA: Fix out of bounds ROM accesses on patched ROMs smaller than 32 MiB

    - GBA: Fix maximum tile ID in caching for 256-color modes

    - GBA Video: Fix cache updating with proxy and GL renderers

    - Libretro: Fix crash when using Game Boy codes (fixes mgba.io/i/2281)

    - mGUI: Fix crash if autosave file can't be opened (fixes mgba.io/i/2268)

    - Qt: Remove potentially deadlocking optimization

    - Qt: Fix corrupted savestate and fatal error text

    - Qt: Fix sprite compositing when sprite tiles go out of bounds (fixes mgba.io/i/2348)

    Misc:

    - GBA I/O: Update KEYINPUT in internal I/O memory (fixes mgba.io/i/2235)

    - SDL: Use SDL_JoystickRumble where available

    - Wii: Add adjustable gyroscope settings (closes mgba.io/i/2245)


    https://github.com/mgba-emu/mgba/releases/tag/0.9.3

  • RetroArch wurde auf Version 1.10.0 aktualisiert!


    Changelog siehe Titel:)


    Der Download über den Buildbot steht aktuell jedoch noch nicht zur Verfügung!

  • RetroArch wurde auf Version 1.10.1 aktualisiert!


    Changelog siehe Titel:)

  • pEMU wurde auf Version 5.1 aktualisiert!


    Changelog:

    • pfbneo: fix some games (sfiii2,...) and megadrive system (sf2,...)
    • pfbneo: fix video reinit code (mainly used by megadrive games)
    • pfbneo: update gamelist.xml (fix mslug hacks system set as atomiswave, some clones, hacks and hb...)
    • pfbneo: fix tg16 system id
    • pfbneo: add/fix diagnostic and reset keys (press start 3 secondes for diag, coin 3 secondes for reset)
    • pfbneo: fix Victory (Comsoft) system
    • pfbneo: major input refactor (fix mortal kombat, outrun, etc...)
    • pfbneo: handle fire6/fire7 (L2/R2) buttons
    • pfbneo: use integers when possible for game list filtering (speed up system filtering)
    • pfbneo: fix some flipped games orientation (comad..)
    • pfbneo: use hiscore.dat from romfs
    • pfbneo: remove audio sync option (automatically enabled when force 60hz option is disabled)
    • pfbneo (switch): fix/invert fire buttons
    • psnes: fix 50hz audio
    • psnes (switch): update skins textures
    • pnes: update gamelist.xml
    • pnes: fix paths (for NstDatabase.xml, etc...)
    • pnes: always force audio sync
    • pnes: use romfs for NstDatabase.xml
    • pnes: update nestopia to latest git revision (c103378)
    • pnes: fix states menu
    • pnes (ps4): fix datadir
    • pnes/psnes: disable auto aspect ratio scaling mode
    • pnes/psnes: improve scaling
    • common: improve audio code/quality
    • common: use zip names by default for rom listing
    • common: fix per emulator config override
    • common: fix L/R system switch on non fbneo cores
    • common: fix messagebox title width
    • common: add status box for info messages, add very few tips
    • common: use point filtering for fonts
    • common: correctly handle games aspect ratio
    • common: add scaling mode option (auto/aspect/integer)
    • switch: change menus buttons to L/R, fire 5/6 to ZL/ZR
    • switch: fix slow (roms) loading at startup
    • switch: fix for latest devkitpro changes
    • switch: fix some shaders
    • ps4: fix a lot of crashing games (memory fix)
    • ps4: enable video previews
    • ps4: fix default inputs configuration (L STICK for start, R STICK for coins, etc..)

    https://github.com/Cpasjuste/pemu/releases/tag/v5.1

  • Hallo

    ich habe früher sehr gerne DMSO (MS-DOS) gespielt. Zu meiner Freude unterstützt Retroarch sogar DOS-Spiele mit der DOSBox und DMSO startet sogar. Leider komme ich nicht weiter, da man ein „T“ für Tastatur und „M“ für Maussteuerung klicken müsste. Beim Overlay habe ich alle Keyboards ausprobiert und auf die jeweiligen Buchstaben gedrückt, nur leider passiert nichts. Gibt es eine Möglichkeit, dass man eine Tastaturtaste über Retroarch in Kombination in DOSBox ausführen kann?

  • Hallo

    ich habe früher sehr gerne DMSO (MS-DOS) gespielt. Zu meiner Freude unterstützt Retroarch sogar DOS-Spiele mit der DOSBox und DMSO startet sogar. Leider komme ich nicht weiter, da man ein „T“ für Tastatur und „M“ für Maussteuerung klicken müsste. Beim Overlay habe ich alle Keyboards ausprobiert und auf die jeweiligen Buchstaben gedrückt, nur leider passiert nichts. Gibt es eine Möglichkeit, dass man eine Tastaturtaste über Retroarch in Kombination in DOSBox ausführen kann?

    Hallo,

    auch auf die Gefahr hin das wir hier im falschen Bereich schreiben.......


    Mit dem bei mir zur Verfügung stehenden Standard-Core (DOSBox-SVN) kann ich auf die Schnelle keine virtuelle Tastatur entdecken.

    Daraufhin habe ich "DOSBox-Pure" nachinstalliert, und zwar wie folgt:

    - Main Menu von RetroArch

    - Load Core

    - vorletzter Eintrag "Download a Core" wählen

    - Eintrag "DOS (DOSBox-Pure)" wählen


    Nun das Spiel mit diesem Core starten.

    Virtuelle Tastatur ein- bzw ausblenden mit "L3" (drücken des linken Analog-Sticks)

    Die virtuelle Tastatur flackert zwar, aber funktionierte beim schnellen Test.


    Den 3. Core (DOSBox-core) habe ich nicht getestet.


    Viel Erfolg

  • pEMU wurde auf Version 5.2 aktualisiert!


    Changelog:

    • common: fix audio sync (50hz roms in psnes/pnes and a few games like seiken densetsu 3)
    • common(skins): make menu text outline bigger
    • common(skins): fix fonts vertical positions
    • common: fix font padding and outline position
    • common: update gamelists (move to emulationstation format, lower memory usage)
    • pfbneo: fix some games detected as clones (X-Men - Konami, ...)
    • switch (pnes/psnes): update romlist help texture
    • switch: fix single joycon mode for new c2d input (thanks R-YaTian)
    • vita: add vita support back
    • vita: add romlist help texture
    • vita: set 2x scaling by default
    • vita: remove non working or too slow shaders
    • vita: fix slow directory listing (slow startup)
    • vita(fbneo): disable console games for now (todo: fix excessive fbneo binary size). Note that a lot of large games like ms5 won't work anymore for now...
    • linux: add buttons gfx, enable some joystick buttons (wip)
    • common: general improvements to enhance the user's experience...

    https://github.com/Cpasjuste/pemu/releases/tag/v5.2

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